BAŞTANBAŞA KARADENİZ  &  BATUM

( 7 GECE 8 GÜN )

Gece saat 23:30 Mudanya  BUDO iskelesi, 00:15 Bursa Kent Meydanı’ndan Güztur Turizm  araç içi ikramlar eşliğinde

BURSA-YALOVA-İZMİT-SAKARYA-BOLU üzerinden AMASYA’YA gece yolculuğu yapıyoruz.

1. GÜN: Sabah Amasya’ya varış ve sabah kahvaltısı (ekstra) ardından şehzadeler şehri Amasya’da gezimize başlıyoruz. Saat Kulesi, Harşena dağının eteğindeki eski Amasya yalı konaklarının arasından yürüyerek güzel bir etnografya müzesi olan Hazeranlar Konağı’nı geziyoruz, konaktaki gezimiz sonrasında ihtişamları ile göz dolduran Kaya Mezarlıklarını panoramik olarak görüyor ve Yeşil Irmak üzerindeki köprüden geçip Yeşil Irmak’ın kenarında bulunan Şehzadeler Parkı’na geçiyoruz. Burada fotoğraf çekme molası veriyoruz. Sonrasında Osmanlı Sultanı II. Beyazıt tarafından 26 yıl valilik yaptığı Amasya’ya armağan olarak 1482-1486 arasında Mimar Şemseddin Ahmet’e yaptırılan II. Beyazıt Külliyesi içerisinde bulunan Camiyi gezip Beyazıt Külliyesi ziyaretimizi tamamlayarak Arkeoloji Müzesi ve Mumya Müzesini gezip buradan mavi çinileriyle süslenmiş Selçuklu Valilerinden Torumtay’ın yaptırdığı Gök Medrese ’ye doğru ilerliyoruz. Osmanlı Devletinin arka bahçelerinden olan ve Yeşil Irmak’ın şekillendirdiği bu güzel şehirde ilk olarak Ferhat’ın Şirin için dağları deldiğini bilmek yetmez diyoruz ve bu aşka tanıklık etmek üzere Ferhat İle Şirin Su Kanalını ziyaret ediyoruz. Ve sonrasında otelimize yerleşiyoruz. Konaklama ve akşam yemeğini otelimizde alıyoruz.

2. GÜN: Otelimizde alacağımız sabah kahvaltısının ardından Samsun ‘a hareket ediyoruz. Samsun İlk adım Anıtı ve Bandırma Vapurunu gördükten sonra yolumuza devam ediyoruz. Fatsa ‘yı geçtikten sonra eski sahil yolundan Bolaman virajları ve koylarını görerek müsait olur ise uzun saçlının yerinde çay molası veriyoruz. Daha sonra Ordu ve kuşbakışı seyrine doyum olmayan 485 metre yükseklikteki Boztepe gezilerek Giresun ’a hareket ediyoruz. Yol üzerindeki fındıkçıdan fındık alışverişlerimizi yapıyoruz. Konaklama ve akşam yemeğini otelimizde alıyoruz.

3. GÜN: Otelimizde alacağımız sabah kahvaltısının ardından Giresun Kalesi ve Topal Osman Anıtı gezilerek Tirebolu, Kürtün yol güzergâhından Gümüşhane’nin Torul ilçesine bağlı olan Cebeci köyü içindeki Karaca Mağarasına geliyoruz. Karaca Mağarası’nda damlataşı şekilleri, sarkıtları, dikitleri, sütunları, org desenli duvarları, mağara çiçekleri, mağara incileri ve traverten basamakları gibi birçok doğa harikasını bir arada görebilirsiniz. Karaca mağarası ziyaretinden sonra Zigana Dağına tırmanıyoruz ve buradan Hamsi Köye meşhur sütlacından yemeğe gidiyoruz. Daha sonra 1650 metre yüksekliğinde olan Karadağ’ın eteklerindeki Sümela Manastırı’na gidiyoruz. Sümela Manastırı’nda yapacağımız gezinti sizleri adeta büyüleyecek. Sümela Manastırı hakkında rehberimizden bilgilendirme aldıktan sonra burada serbest zaman veriyoruz. Dileyen misafirlerimiz yeşilliklerin arasında yürüyüş yapabilir ve bol bol fotoğraf çekinebilirler. Ayazma Kaya Kilisesini gezdikten sonra Trabzon’a hareket ediyoruz. Konaklama ve akşam yemeğini Trabzon’da otelimizde alıyoruz.

4. GÜN: Otelimizde alacağımız sabah kahvaltısının ardından, Ayasofya Müzesi ve Atatürk Köşkü gezilerek Uzungöl ’e hareket. Yol üzerinde Çaykara’dan dolmuş minibüsler ile (ekstra) Sultan Murat Yaylası gezisi ve daha sonra Uzungöl ’e devam ediyoruz. Uzungöl ‘de yöresel öğlen yemeği (ekstra) sonrasında serbest zaman Rize’ye hareket ediyoruz. Konaklama ve akşam yemeğini Hopa’daki otelimizde.

5.GÜN: Otelimizde alacağımız sabah kahvaltısının ardından Batum ‘a hareket ediyoruz. Sarp Sınır Kapısından giriş işlemlerimizi yaptırdıktan sonra bizleri bekleyen dolmuşlara biniyoruz (ekstra) ve Batum şehir merkezine doğru yola çıkıyoruz. İlk olarak yolumuzun üzerinde Erzincan’dan doğan ve Batum’da denize dökülen Çoruh Nehrini görüyoruz daha sonra Batum sahil şeridi ve plajlarını geziyoruz, Apsaros Kilisesi – Botanik Bahçesi –Virgin Mary Kilisesi –Sputnik Tepesi-Türk mahallesi ve Avrupa Meydanı’nı gezdikten sonra Ayder Yaylasına hareket ediyoruz. Konaklama ve akşam yemeği AYDER otelimizde.

6.GÜN:  Otelimizde alacağımız sabah kahvaltısının ardından Gelin Tülü Şelalesini panoramik olarak görüyor ve resim çekiliyoruz sonrasında Karadeniz’in zarif ilçesi Giresun ‘a hareket ediyoruz. Yolumuzun üzerinde bulunan Vakfıkebir Ekmekçisinden ekmeklerimizi alıyoruz. Akşam saatlerinde Giresun ‘a varış konaklama ve akşam yemeği GİRESUN otelimizde.

7.GÜN: Otelimizde alacağımız sabah kahvaltısının ardından Adını güzeller güzeli su perisi Sinope’den alan Sinop ‘a hareket ediyoruz. Sinop ‘a varış ve Sinop şehir turuna başlıyoruz. Karadeniz’in bakir kalmış bu güzel şehrinde ilk durağımız türkülere, dizilere, filmlere konu olan Tarihi Sinop Cezaevi oluyor. Sabahattin Ali’nin yazdığı “Aldırma Gönül” şiiri cezaevinin zindanlarını ve koğuşlarını gezerken içimize kadar işliyor.  Sinop Kalesi, Sinop Hapishanesi, Hamsilos Koyunun gezilmesinden sonra Kastamonu ‘ya hareket ediyoruz. Konaklama ve akşam yemeği KASTAMONU otelimizde.

8.GÜN:  Otelimizde alacağımız sabah kahvaltısının ardından Kurtuluş Savaşı sırasında gösterilen fedakârlık ve cesaretin sembolü olan Şerife Bacının Anıtı ile gezimize başlıyoruz. Kastamonu Kalesi ve Saat Kulesini panoramik olarak gördükten sonra Nasrullah Meydanı’na yürüyoruz. Kurtuluş Savaşı sırasında İstiklal Marşımızın yazarı Mehmet Akif Ersoy’un bir dönem hutbe verdiği Nasrullah Camii’ni ve şadırvanını gezip Kastamonu’nun meşhur çekme helvasının tadına baktıktan sonra Münire Medresesinde alışveriş için sizlere serbest zaman veriyoruz. Güzergâhımızın üzerinde olan Safranbolu’nun da gezilmesinden sonra gecenin ilerleyen saatlerinde BURSA’YA varış ve turumuzun sonu. Bir dahaki Güztur Turizm organizasyonunda buluşmak üzere vedalaşıyoruz.

UYARI: TÜRKİYE İLE GÜRCİSTAN DEVLETLERİ ARASINDA YAPILAN ANLAŞMA GEREĞİ T.C VATANDAŞLARI, ÜZERİNDE T.C KİMLİK NUMARASI BULUNAN NÜFUS CÜZDANI İLE BATUM’A GEÇİŞ YAPABİLMEKTEDİR. BUNUN DIŞINDAKİ KİMLİK KARTLARI (EHLİYET, SKG KİMLİĞİ VS) İLE GEÇİŞ YAPILAMAMAKTADIR. ANNE VE BABASI İLE SEYAHAT ETMEYECEK OLAN 18 YAŞ ALTI MİSAFİRLERİMİZİN BATUM’A GEÇİŞLERİ İÇİN NOTERDEN ONAYLI MUVAFAKATNAME ALMALARI GEREKMEKTEDİR.

SEYAHAT BOYUNCA LAZIM OLABİLECEK EŞYALAR: Karadeniz her mevsim yağış alan ılıman bir iklime sahiptir, dolayısıyla Karadeniz gezilerinde yağmurluğunuzu yanınızdan eksik etmeyiniz. Güneşli havalarda sahildeki sıcaklık bunaltıcı olsa da sadece 40-50 km mesafedeki yüksek kesimlerde özellikle akşamları serin olur. Gezi süresince yanınıza yağmurluk, şemsiye, rahat yürüyüş ayakkabısı, polar türü kazak, hırka ve rahat kıyafetler, fotoğraf makinesi, kamera vs. bunları yanınızda taşımanız için küçük bir sırt çantası almanızı öneririz.

NOT: Rehberimiz hava ve yol şartlarına göre programın aynı şekilde olması kaydı ile değişiklik yapma hakkına sahiptir. Konaklama bölgelerinde ve otellerde yoğunluğa bağlı olarak oluşacak otel değişikliklerinde aynı standartlara haiz olan oteller kullanılacaktır.